måndag, december 26, 2011

Mona Sahlin ”slår” tillbaka!

Jag har sagt och skrivet dessa ord tidigare, ”Tack Mona” och tvingas åter skriva och säga det, för hon har så rätt så rätt i det hon åter säger, om hemlighetsmakeriet och myglet i och runt det socialdemokratiska valet av partiordförande, kanske jag skall/bör tillägga att är inte allt arbete hos socialdemokraternas partistyrelses arbete lite av en parodi på ”Hemliga Armen”?

Och jag kan inget annat säga/skriva, att allt det som nu målas upp inom det socialdemokratiska partiet bara vittnar och berättar vilket kaos partistyrelsen har, med alla dessa ”gråsonssossar” som alla tagit av sig munkavelkravet och öppet kritiserar hela partistyrelsens arbete i hur valberedningen utser en ”ny” ordförande, jo inte utan att man undrar vilka "nya" partiregler det är som gäller för ”alla” som råkar sitta med i partistyrelsen?

Och inte utan att jag funderar vidare på vad mer det är hon Mona Sahlin menar när hon med flera kritiserar det egna partiet, kan det vara så att hemlighetsmakeriet inte lyckats med att munkavel belägga alla som tvingats bort av partipiskans nya partiordförande, och inte utan att jag undrar i vilket århundrade man hämtat alla dessa nya krav och regler som får alla dessa ”bäst före datum politiker” att ”öppet” kritisera partistyrelsens arbete med att försöka hitta en ny väg ur det ”gamla” partiets så djupa hjulspår!


Och för mig berättar och vittnar allt det här, att det inte bara är ”en” liten kris, nej det vi alla nu bevittnar berättar sanningen om hur socialdemokraterna i alla tider styrt och ställt, och det för mina tankar till det som nu händer och sker lite här och där i så många andra länder, där ”folket” öppet visar sitt missnöje mot det som en gång alla trodde och röstade på, och det får mig att fundera på kommer socialdemokratin överhuvudtaget att överlev den här krisen man själva skapat och byggt upp?

Och vem vet vad som händer den dagen då allt hemlighetsmakeri om den nu kommer, inte styrs av en vinande partipiska, nej om den dagen kommer blir inte jag förvånad om den ”nya” partiordförande i partiet råkar heta Mona Sahlin!











1 kommentar:

  1. Mona Sahlin är väl ändå den sista som ska uttala sig om detta, men tanke alla genomkorkade uttalanden, allt fiffel och alla skandaler som hon har gjort sig känd för.
    Angående Juholt så borde han avgå om han bryr sig om sitt parti.

    SvaraRadera

Om du vill få din kommentar publicerad, bör ni tänka på följande, kritik uppskattas men måste man ”bara” komma med negativ kritik, nej ta gärna med något som är bra och gör skillnad på person, åsikter och sak, kritisera gärna men var saklig utan personangrepp och påhopp, men framför allt beakta vanlig nät etik och snälla undvik rasistiska ord!

Alla kommentarer som publiceras av mig besvaras kanske inte, ditt ordval avgör om jag publicerar och svarar! Men tänk på att det är ni själva som är/blir ansvariga när jag publicerar det ni kommenterat!

Väl mött Kalle Fagerström