måndag, juli 30, 2012

Nu får det banne mig vara nog!


Som brukligt sitter jag här även denna morgon, dricker mitt kaffe och läser nyhetstidningarnas rubriker, och vad är det jag läser i DN och landets alla tidningar om Tillväxt verket med socialdemokraten Christna Lugnet i spetsen, jo att den myndigheten bjuder runt, super, festar och äter flott med våra skattemedel, och då kommer nästa fundering? Hur är detta möjligt, att en Svensk myndighet lever loppan utan att någon på det egna verket reagerar?

Jo svaret hittas i Tillväxtverkets egen hemsida, jag citerar ”Som ett av världens rikaste länder har Sverige en potential för tillväxt i alla delar av landet. Likaså möjlighet att utveckla en hållbar tillväxt som tar hänsyn till att mänskliga resurser utvecklas och ekologiska värden bevaras” slut citat!

Jo där hittas svaret till varför Tillväxtverket festat runt med våra skattepengar, jo Tillväxtverket anser med andra ord att Sverige och Svenska folket är nerlusade med pengar, där skattemedlen får spenderas och spridas fritt bland verkets egen personal, visst blir man förbannad när man läser hur den myndigheten behandlar och sköter skattepengarna, och visst frågar man sig, varför finns den myndigheten, och vad bidrar den myndigheten själva med som skall dra sitt strå till stacken för att främja tillväxten i hela landet? Och jag kan bara prata för egen del, finns det överhuvudtaget någon inom Tillväxtverket som överhuvudtaget vet var Norrland ligger?


Och jag läser vidare i Tillväxtverkets egen hemsida och jag citerar ” Hög arbetslöshet och undersysselsättning drar ned tillväxten. Ett avgörande villkor för tillväxt är att det finns arbetstillfällen så att människor kan leva och verka i olika delar av landet” slut citat!

Men hallå Tillväxtverket, hur svårt kan det vara att begripa det ni själva skriver i er egen hemsida, om hög arbetslöshet och vad undersysselsättning betyder och leder till? Förstår ni inte vad dessa ord betyder? 

Och jag läser vidare i verkets hemsida, och vad mer hittar jag där som får mina ögonbryn att åka upp i pannan, jo jag citerar ” Tillväxtverket ställer krav på utveckling av kunskap och kompetens. Inte minst innovationer är beroende av detta. Kompetensförsörjning blir då extra viktig” slut citat, jag behöver knappast förklara för det Svenska folket vad det här betyder, visst rimmar det väldigt illa med det Tillväxtverket själva skriver på den egna hemsidan, nu när hela Svenska folket fått det serverat till morgonkaffet  att Tillväxtverket saknar allt det som hemsidan vill få oss alla att tro, nu när verket själva sitter där med byxorna nerdragna till fotknölarna! 





12 kommentarer:

  1. Nog är nog som du så riktigt säger.
    Jag utgår självfallet från att Tillväxtverkets chef byts ut på studs. Allt annat är oacceptabelt.

    Det har gått alldeles på tok för långt i Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Norah, visst har det gått för långt för länge, länge sedan, och vi alla måste fråga oss själva, vart är landet Sverige egentligen på väg? Byts ut, nej vi det Svenska folket måste kräva rättvisa, och då räcker det inte att ”bara” byta ut någon!

      Radera
  2. Jag tycker också att det är fördj*vligt men ville bara tillägga att generaldirektören faktiskt har varit kommunchef i Happaranda, så hon vet nog var Norrland ligger. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym, Aj då, då undrar man om hon är socialdemokrat också….

      Radera
    2. Moderat - såklart.

      Radera
  3. Lugnet är en gammal ledande Moderat... och hon är tillsatt politiskt av moderater....

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaha en "moderat" som är medlem i socialdemokraterna och alltid arbetat inom socialdemokraterna?


      Okej?

      Radera
  4. Hur är det med hennes politiska bakgrund? Hon har haft flera ledande poster inom S-styrda Haparanda kommun, senast som kommunchef 2004-2009 - radarparet Sven-Erik Bucht och Christina Lugnet. Kan hon verkligen ha moderat bakgrund? Jag tvivlar! Misstänker starkt att hon har S-bakgrund. Mer att läsa om hycklande socialdemokrater finns i denna insändare: http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7054188

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym'a min ord är överflödiga... :)

      Radera
  5. En gnutta visdom är kanske på sin plats för Tillväxtverkets chefer, och kanske också andra statliga chefer?

    Jag kan rekommendera att cheferna i statlig förvaltning kommer till en ledardag nu i höst på temat - DEN VISE CHEFEN - det kostar i o f sig 3 990 Kr för en heldag, men det är väl värt pengarna.

    Vi kommer att vara på Burgårdens konferenscenter i Göteborg den 25 september (en kommunal gymnasieskola - alltså inget högklasshotell - men kvalitet ändå).

    Den 23 oktober är vi på Hillesgården i Klippan, ett mycket intressant projekt där ett kollektiv människor skapat en mycket intressant kursgård, ej "högkostnad där heller, men mycket god kvalitet!

    Mer information på http://www.mirrorgate.se - varmt välkomna att sända hög som låg chef på denna intressanta ledardag - DEN VISE CHEFEN.

    SvaraRadera
  6. Ni är så avundsjuka att ni nästan slår volter av upphetsning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bo, jag missunnar ingen ett gott och bra liv, nej problemet är nog snarare så, att ”vissa” aldrig fått lära sig att skilja på det som är mitt och ditt, och dit hör också alla dessa mindre nogräknade ”människor” som bär med sig andras prylar och saker hem, ”bara” för att man som barn inte fått lära sig vad som är mitt och ditt av sina egna mindre nogräknade föräldrar

      Radera

Om du vill få din kommentar publicerad, bör ni tänka på följande, kritik uppskattas men måste man ”bara” komma med negativ kritik, nej ta gärna med något som är bra och gör skillnad på person, åsikter och sak, kritisera gärna men var saklig utan personangrepp och påhopp, men framför allt beakta vanlig nät etik och snälla undvik rasistiska ord!

Alla kommentarer som publiceras av mig besvaras kanske inte, ditt ordval avgör om jag publicerar och svarar! Men tänk på att det är ni själva som är/blir ansvariga när jag publicerar det ni kommenterat!

Väl mött Kalle Fagerström